Toimitus ja palautusehdot

Toimitus

  • Toimitamme tuotteita kaikkialle Manner-Suomeen. Ahvenanmaalle toimitamme erikoistilauksesta. Ulkomaan toimitukset hoidetaan tapaus/tilauskohtaisesti. Minimitilaus on merkattu jokaisen tuotteen kohdalle. Hintoihin lisätään toimituskulut valitun toimitustavan mukaisesti. Toimitamme tuotteet kuljetusyrityksen välityksellä.

    Huomio! Kuljetus on asiakkaan tontille, pihalle, tai vastaavaan paikkaan. Kuljetusyritys ei ole vastuussa tilattujen tuotteiden kantamisesta asiakkaan tiloihin vaan se jää asiakkaalle. Interbauen verkkokauppa ei ole kuljetuspalveluja tarjoava yritys vaan välitämme kuljetuksen kuljetusyrityksen hoidettavaksi.
  • Mikäli joudumme olosuhteiden pakosta poikkeamaan em. toimituslupauksesta, otamme teihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse.
  • Toimitamme tuotteet pääsääntöisesti 4-14 työpäivän sisällä laskun maksamisesta. Mikäli tilaamasi tuote on tilapäisesti loppu varastosta tai muuten tilaustavaraa, on toimitusaika noin 15-30 työpäivää. Toimituksen viivästyessä on interbauen.fi yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman nopeasti. Tilaustavaran toimitusaika ilmoitetaan asiakalle s-postin välityksellä. Pidätämme oikeuden kaupan purkamiseen itsellämme mikäli tilaamasi tuote ei ole saatavilla tai jostain muusta tärkeästä syystä.
  • Mikäli tuotteella on "Ilmainen kuljetus", on se ainoastaan manner Suomeen, ei saaristoon eikä Ahvenanmaalle

Myynti

  • Kaikkiin hintoihin verkkokaupassamme sisältyy voimassa oleva arvonlisävero.
  • Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä sillä hetkellä voimassa oleviin tilaus-, toimitus- ja maksuehtoihin.
  • Omistusoikeus tuotteisiin siirtyy asiakkaalle kun koko kauppasumma on maksettu.
  • Tuotteet myydään ennakkolaskulla. 
  • Tilaus käsittellään laskun maksun hyväksymisen jälkeen.

Reklamaatiot

  • Haluamme varmistaa verkkokaupassa myytyjen tuotteiden laadun ja sinun tyytyväisyytesi. Pyydämme ottamaan yhteyttä rekramaatioa asioissa sähköpostitse info@interbauen.fi
  • Kerro reklamaation syy mahdollisimman yksityiskohtaisesti sekä tarvittaessa kuvaus siitä, kuinka vika huomattiin.
  • Kerro mistä tuotteesta on kysymys.
  • Rekklamaatio on tehtävä välittömästi tavaran saavuttua.
  • Voit liittää mukaan myös valokuvan. Tämä nopeuttaa rekramaation käsittelyä.
  • Jos tuote on kuljetuksessa vahingoittunut, on reklamaatio tehtävä heti rahtipapereihin. Hyvitys vahingoitusta tuotteesta suoritetaan vaan sitten, jos reklamaatio on tehty rahtipapereihin. Paras on ottaa myös kuljettajalta kuittaus jos lähetys on vahingoittunut. Kuljetuksesta aiheutuneesta vahingosta on itse kuljetusyritys vastuullinen.

Vaihto- ja palautusoikeus

  • Mikäli tuote tai tuotteet otetaan käyttöön, palautusoikeus raukeaa välittömästi. Käytetyille tuotteille palautusoikeus ei päde.
  • Maksu palautetaan asiakkaan tilille kuluttajasuojalain kohdan (KSL 6:10 §) mukaisesti.
  • Tuotteilla on 14 vrk vaihto- ja palautusoikeus.. Palautusoikeus lasketaan tavaran toimituspäivästä.
  • Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista.
  • Jokaisesta palautuksesta on sovittava meidän kanssamme. Mikäli tuotteet palautetaan sopimatta kanssamme, emme hyvitä tuotteita.
  • Tuotteet tulee palauttaa alkuperäisessä kunnossa käyttämättöminä.
  • Palautettava paketti on oltava samanlaisessa kunnossa kuin toimitushetkellä, mukana kaikki tuotteen mukana toimitetut oheismateriaalit.
  • Tuotteen alkuperäinen paketti on oltava virheetön.
  • Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai kulunut, ei kuluttajalla ole oikeutta saada koko maksamaansa summaa takaisin.
  • Hygieenisistä syistä seuraavia käytettuja tuotteita ei voi vaihtaa/palauttaa: ammeet, wc-istuimet, altaat, hanat, suihkunurkat/kaapit ja saunan lauteet.
  • Käsittelemme jokaisen tapauksen erikseen ja sovimme asiakkaan kanssa mahdollisista hyvityksistä/palautuksista.
  • Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Kuluttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset, mikäli yritys ei ole sitoutunut vastaamaan niistä.
  • Mikäli tuotteen arvo on alentunut asiakkaan palauttaessa tuotteen, interbauen.fi-llä on oikeus periä korvaus arvon alentumisesta aina tuotteen täyteen hintaan saakka.
  • Toimitus- ja mahdolliset asennuskulut eivät kuulu palautettavaan summaan.
  • Tuotteilla on kuluttajalain mukaiset palautusoikeudet kun tilaaja on kuluttaja.
  • Palautusoikeus ei koske yrityksiä.
  • Jos lähetys on tullut vahingoittuneena kuljetuksessa, on kuljetusyritys korvausvelvollinen. Tee vahinkoilmoitus heti kun saat lähetyksen ja huomaat paketin olevan rikki. Merkitse se rahtipapereihin ja mainitse myös kuljettajalle mikäli hän on vielä paikalla. Pyydä myös kuittaus kuljettajalta.

Huomioi että palautusoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita, ei yritysasiakkaita.

Takuu

  • Kaikkia tuotteitamme koskevat tuotteen valmistaja- ja/tai maahantuojakohtaiset takuu- ja huoltoehdot. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain.
  • Asiakkaan tulee noudattaa tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain valmistus- ja materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.
  • Tilausvahvistus toimii takuukuittina ja takuuaika alkaa tilausvahvistuksen päivästä.
  • Interbauen.fi verkkokauppa myy rakennusmateriaaleja, koneita ja laitteita yms. Toimitamme ainoastaan tilattuja tavaroita ilman työpalveluita kuten asennus ja huoltotoimenpiteitä.
  • Meillä ei ole yhteistyö huolto yrityksiä joten ostajan on aina konsultoitava kanssamme ennen asioiden eteenpäin viemistä ja selvitettävä itse asiantunteva huoltoliike tekemään tarvittavat korjaukset/huollot.
  • Interbauenin tuotteilla on valmistajan myöntämät takuuehdot. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa yleensä materiaali- ja valmistusvirheet.
  • Takuu kattaa tavarassa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Interbauen ei vastaa virheistä, jotka johtuvat tavanomaisesta kulumisesta tai toimituksen jälkeisistä toimittajasta riippumattomista olosuhteista tai tapahtumista kuten asennus- tai käyttövirheistä.
  • Takuu myönnetään vain tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eikä ostajalla ole oikeuttaa siirtää tätä takuuta edelleen kolmannelle osapuolelle.
  • Takuu kattaa ainoastaan tuotteen viat, ei esim. asennuksesta aiheutuneet viat. Asennus kuuluu aina tehdä asiantuntevan huolto/asennusliikkeen kautta. Interbauen ei ole vastuussa asennuksen kustannuksista vaan ne kuuluvat aina tilaajalle.

Takuun perusteella ei korvata vikoja, jotka ovat syntyneet:

  • Normaalista kulumisesta, huollon laiminlyönnin seurauksena, virheellisestä asennuksesta, virheellisestä ja huolimattomasta käytöstä, valmistajan suositusten vastaisesta käytöstä, vesivauriosta, väärästä säilytyksestä, muista ulkopuolisista tuotteeseen vahingollisesti vaikuttavista tekijöistä, kilpailukäytössä.
  • Takuu ei korvaa vaurioituneen osan aiheuttamia korjaus- tms. välillisiä kustannuksia
  • Takuu ei kata normaaleja käyttöön liittyviä huoltotöitä eikä käyttö- tai asennusneuvontaa, järjestelmän asennusta, eikä mahdollisia välillisiä vahinkoja.
  • Takuun piiriin ei kuulu kulutusosat.
  • Takuu raukeaa, jos muu kuin valtuutettu huoltoliike aukaisee / irroittaa sähköisiä osia tai järjestelmän osia on muutettu alkuperäisestä.
  • Takuu ei kata mahdollisesti aiheutuvia kuljetus-, purku- ja asennuskustannuksia tai muita vastaavia kustannuksia.
  • Havaitessaan virheen ostajan tulee ilmoittaa siitä välittömästi meille. Sähköpostiin selitys mitä on tapahtunut ja milloin ja miksi. Mikäli asian selvittäminen vaatii visuaalisia toimia ja ne voi ilmentää kuvaamalla, voi spostiin liittää kuvia. Mikäli takuu koskee jotain osaa laitteessa on huoltoliikkeen selvitettävä mikä laitteessa on vialla, lähetettävä viallinen osa meille tai antamaamme osoitteeseen suoraan valmistajalle tai maahantuojalle. Kun vika on todettu valmistusviaksi tai vastaavaksi takuun piiriin kuuluvaksi, lähetetään asiakkaalle tilalle korvaava toimiva osa. Takuunantaja korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran kohtuullisessa ajassa tilaajalle.


Lämpöpumput ym. Laitteet.

  • Asiakas tilaa itse huoltoliikkeen toteamaan mahdollisen viallisen toiminnan tai vian itse laitteessa. Huoltoliike toteaa vian ja lähettää tarvittaessa laitteen osan tarkistettavaksi/vaihdettavaksi.
  • Meillä ei ole yhteistyö huolto yrityksiä joten ostajan on aina konsultoitava kanssamme ennen asioiden eteenpäin viemistä ja selvitettävä itse asiantunteva huoltoliike tekemään tarvittavat korjaukset/huollot.
  • Takuu kattaa ainoastaan tuotteen viat, ei esim. asennuksesta aiheutuneet viat. Asennus kuuluu aina tehdä asiantuntevan huolto/asennusliikkeen kautta. Interbauen ei ole vastuussa asennuksen kustannuksista vaan ne kuuluvat aina tilaajalle.
  • Lämpöpumput ym. asennusta vaativat laitteet myydään normaalisti asennusyrityksille. Mikäli yksityishenkilö tekee tilauksen, on hänen etsittävä osaava asennus/huoltoliike. Tämä liike antaa takuun omalle työllensä. Mikäli laitteeseen tulee takuuaikana vikaa on tämän asentajan todettava missä vika on ja lähetettävä viallinen osa vaihdettavaksi sovitulla tavalla.

Asiakasrekisterimme on luottamuksellinen ja perustuu henkilötietolakiin (523/1999 10§). Rekisteritietoja emme luovuta ulkopuolisten käyttöön.

Asiakasta kehotetaan ottamaan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluun kaikissa ongelma- tai virhetilanteissa.

sähköposti: info@interbauen.fi, puhelin: +358 50 4335757 ; ma-pe klo 9-17.

Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin itsellämme.