Verkkokauppa: +372 5642 584 (ark 9-17)
Yritysasiakaat: +358 41 315 1127 (ark 9-17)

Toimitus- ja palautusehdot

Toimitus

Toimitamme tuotteita kaikkialle Manner-Suomeen. Ulkosaariston, Ahvenanmaan ja ulkomaan toimitukset hoidetaan tapaus- ja tilauskohtaisesti. 

Minimitilaus on merkitty kunkin tuotteen kohdalle erikseen. Hintoihin lisätään toimituskulut valitun toimitustavan mukaisesti. Mikäli tuotteella on “Ilmainen kuljetus”, se koskee ainoastaan Manner-Suomea, ei ulkosaaristoa eikä Ahvenanmaata.

Toimitamme tuotteet kuljetusyrityksen välityksellä. Kuljetus tapahtuu asiakkaan tontille, pihalle tai muuhun vastaavaan paikkaan. Kuljetusyritys ei vastaa tuotteiden kantamisesta asiakkaan tiloihin. Interbauen OÜ ja Nord Bauen Oy eivät tarjoa kuljetuspalveluja.

Verkkokauppa-asiakkaille toimitamme tuotteet pääsääntöisesti 2–7 työpäivän kuluessa laskun maksamisesta tai – suora- ja projektimyyntiasiakkaiden tapauksessa – muiden sovittujen ehtojen täyttymisestä. Mikäli tilaamasi tuote on tilapäisesti loppu varastosta tai tilaustuote, toimitusaika on noin 15–30 työpäivää. Tilaustuotteen arvioitu toimitusaika ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse.

Toimituksen viivästyessä otamme mahdollisimman pian yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Pidätämme oikeuden kaupan purkamiseen, mikäli tilaamasi tuote ei ole saatavilla tai jos siihen on jokin muu perusteltu syy

Myynti

Tuotteet myydään verkkokaupassa ennakkolaskulla. Suora- ja projektimyynnissä noudatetaan asiakkaan kanssa erikseen sovittuja ehtoja.

Verkkokaupan hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Tilaus käsitellään, kun lasku on maksettu tai muut sovitut ehdot täyttyneet. Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin tilaus-, toimitus- ja maksuehtoihin.

Omistusoikeus tuotteisiin siirtyy asiakkaalle vasta, kun koko kauppasumma on maksettu.

Reklamaatiot

Haluamme varmistaa tuotteidemme laadun ja asiakkaidemme tyytyväisyyden. Reklamaatiot tulee tuotteen myyjästä riippuen tehdä sähköpostitse joko osoitteeseen [email protected] tai [email protected].

Kuvaile reklamaation syy mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja kerro, mistä tuotteesta on kyse. Liitä mukaan valokuvia, mikäli mahdollista – se nopeuttaa käsittelyä.

Reklamaatio on tehtävä välittömästi tavaran saavuttua. Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, on reklamaatio tehtävä suoraan rahtidokumentteihin. Hyvitys voidaan myöntää vain, jos vaurio on niihin merkitty. On suositeltavaa pyytää kuljettajalta kuittaus vahingosta. Kuljetusvahingoista vastaa kuljetusyritys.

Vaihto- ja palautusoikeus

Tuotteilla on neljäntoista (14) vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, joka alkaa toimituspäivästä. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessaan, sisältäen kaikki tuotteen mukana toimitetut oheismateriaalit. Hygieenisistä syistä seuraavia pakkauksestaan avattuja tuotteita ei voi vaihtaa tai palauttaa: ammeet, wc-istuimet, altaat, hanat, suihkunurkat ja -kaapit sekä saunan lauteet.

Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai kulunut, kuluttajalla ei ole oikeutta saada maksua kokonaisuudessaan takaisin. Palautusoikeus raukeaa heti, jos tuote otetaan käyttöön.

Jos lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa, vastaa vahingosta kuljetusyritys. Tee vahinkoilmoitus heti, merkitse havainto rahtipapereihin ja pyydä kuljettajalta kuittaus.

Jokainen tapaus käsitellään erikseen, ja mahdollisista hyvityksistä tai palautuksista sovitaan asiakkaan kanssa etukäteen. Palautuksia ilman ennakkosopimusta ei hyvitetä. Asiakkaan on tarvittaessa pystyttävä osoittamaan, että tuote on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. 

Maksu palautetaan asiakkaan tilille kuluttajansuojalain (KSL 6:10 §) mukaisesti. Toimitus- ja mahdolliset asennuskulut eivät sisälly palautettavaan summaan. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, ellei yritys ole erikseen sitoutunut vastaamaan niistä. Mikäli tuotteen arvo on alentunut asiakkaan käsittelyn vuoksi, Interbauen OÜ:llä on oikeus periä arvonalennusta vastaava korvaus aina tuotteen täyteen hintaan asti.

Palautusoikeus koskee kuluttajansuojalain mukaisesti vain kuluttajia, ei yrityksiä.

Huomioi että palautusoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita, ei yritysasiakkaita.

Takuu

Kaikki tuotteemme kuuluvat valmistajan ja/tai maahantuojan määrittelemiin takuu- ja huoltoehtoihin. Takuuaika ja kattavuus vaihtelevat tuotteittain. Tilausvahvistus toimii takuukuittina, ja takuuaika alkaa sen päiväyksestä.

Takuu kattaa vain valmistus- ja materiaalivirheet, jotka ilmenevät tuotteen ohjeiden mukaisessa käytössä. Asiakkaan on noudatettava tuotteen mukana toimitettuja käyttö- ja asennusohjeita. Takuu ei kata virheitä, jotka johtuvat kulumisesta, huollon laiminlyönnistä, virheellisestä asennuksesta, väärästä käytöstä, vesivaurioista, säilytysvirheistä tai järjestelmän muutoksista. Takuu raukeaa, jos muu kuin valtuutettu huoltoliike avaa tai irrottaa sähköisiä osia, tai jos tuotteen rakennetta on muutettu alkuperäisestä.

Takuu ei kata normaaleja huoltotöitä, käyttö- tai asennusneuvontaa, asennustöitä tai välillisiä vahinkoja. Takuu ei korvaa vaurioituneen osan aiheuttamia purku-, asennus- tai kuljetuskustannuksia. Takuu ei myöskään koske kulutusosia. 

Takuu myönnetään vain tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle.

Jos tuotteessa havaitaan virhe, siitä on ilmoitettava meille viipymättä. Ilmoituksessa tulee kuvata tapahtunut, ajankohta ja mahdolliset havainnot (valokuvat suositeltavia). Jos takuu koskee tuotteen osaa, huoltoliikkeen tulee todeta, mikä osa on viallinen, ja lähettää se meille tai valmistajalle/maahantuojalle ohjeidemme mukaan. Mikäli vika todetaan takuuseen kuuluvaksi, toimitamme korvaavan osan kohtuullisessa ajassa.

Interbauen OÜ ja Nord Bauen Oy myyvät rakennusmateriaaleja, koneita ja laitteita, mutta eivät tarjoa työpalveluja kuten asennusta tai huoltoa. Meillä ei ole huoltosopimuksia kolmansien osapuolien kanssa, joten ostajan tulee aina olla ensin yhteydessä meihin ennen huoltotoimenpiteitä ja järjestää tarvittaessa itse asiantunteva huoltoliike suorittamaan korjaukset.

Lämpöpumput ym. Laitteet.

Lämpöpumppuja ja muita asennusta vaativia laitteita myydään ensisijaisesti asennus- ja huoltoyrityksille. Mikäli yksityishenkilö tekee tilauksen, hänen on itse järjestettävä osaava asennus- tai huoltoliike laitteen asennusta ja huoltoa varten. Asennusliike vastaa tällöin omasta työstään ja antaa sille oman takuunsa.

Takuu kattaa vain tuotteen omat viat, ei esimerkiksi virheellisestä asennuksesta aiheutuneita. Asennus on aina tehtävä ammattitaitoisen liikkeen toimesta. Interbauen OÜ eikä Nord Bauen Oy eivät vastaa asennuskustannuksista.

Asiakas vastaa itse huoltoliikkeen tilaamisesta mahdollisen vian tai toimintahäiriön syiden toteamiseksi. Huoltoliike arvioi vian ja lähettää tarvittaessa laitteen osan tarkistettavaksi tai vaihdettavaksi. Ostajan tulee kuitenkin aina olla ensin yhteydessä meihin ennen mainittuja toimenpiteitä.

Asiakasta kehotetaan kaikissa ongelma- tai virhetilanteissa ottamaan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluun tuotteen myyjästä riippuen joko [email protected] tai [email protected].


Pidätämme itsellämme oikeuden ehtojen muutoksiin.

Asiakasrekisterimme on luottamuksellinen ja perustuu henkilötietolakiin (523/1999 10§). Rekisteritietoja emme luovuta ulkopuolisten käyttöön.